damelithandboll.blogg.se

kontakt: [email protected]

Heid tappar Rikke Jensen, kvällens matcher och Ulf Andersson

Kategori: SHE

Jag läste på förmiddagen att Rikke Jensen lämnar BK Heid och går tillbaka till Sävhof. Enligt Handbollskanalen beror det på skadade och slitna spelare i IK Sävehof. Jag hoppas för hennes utveckling att hon kommer få chansen att spela, för hon behöver speltid. Under en och en halv säsong har hon mest fått nöta bänk och jag är tveksam till om det kommer se annorlunda ut nu....
 
För Heids del tror jag inte det spelar någon roll i spets men i bredd. Annica Smidje har visat sig ha fin form tillsammans med Kristina Zubonja men de kan behöva avlastning. Ellen Davis knä verkar inte vara att lite på till 100% och på H9 är de unga Alexandra Larsson och Sara Larsson Fridman. Bredd tappar Heid i och med tappet men de har visat att de kan överaska många ovsett med eller utan Rikke. 
 
Det framgår inte i artikeln vilka Rikke får spela med ikväll blir det match i Skara med sitt Sävehof eller i Heidhallen? Det visar sig...
 
korrigering: Rikke är spelklar för Sävehof ikväll!
 
Jag kommer i alla fall finnas på plats i Heidhallen och som jag skrev igår tror jag att Heid kan överaska och vinna ytterligare en match...
 
---
 
Sävehof gästar idag Skara som har ett nyförvärv på banan i danskan Ida Mikkelsen. Jag är dock säker på att inte ett enda enskilt nyförvärv i världen hade hjälpt Skara att vinna mot Sävehof idag men det ska bli spännande att se Ida. 
 
---
 
Skånederby mellan Kristianstad och Lugi stundar kvällen. Trots att Kristinsstad överaskat en del under säsngen tror jag inte efter att ha sätt dem sist att de har så mycket att hämta hem i denna match.Kristinastads hopp ligger i att målvakten Lucie Satrapova stänger igen fullständigt vilket hon gjort vissa matcher. Lugi har sätt starka ut och det verkar vara ett gott go i laget, bra harmoni. Jag hoppas att de fortsätter att imponera på mig.
 
---
 
 
Ulf Andersson och IF Hellton går skilda vägar. Efter tappet mot Heid senast vädrade Ulf sitt missnöje mot "avbytarna", kan det vara droppen som gjorde att de går skilda vägar?
 
(Bilden tagen från Twitter @dunder82)
 
En hård sågning i media till två tjejer födda -97...
 
Är det Tomas Dunder som kommer tillbaka för att rädda Hellton och ge dem nytt hopp mot en slutsspelsplats? Han är ingen högoddsare till det i alla fall.
 
Hellton har i mitt tycke underpresterat och är en av de största besvikelserna i årets SHE. Kristin Ullen har inte alls kommit upp i samma nivå som hon hade förra säsongen. Ulf har inte verkat hitta rätt verktyg för att använda henne på bästa sätt och få ut max av henne...

KOMMENTARER:

  • Thomas Sandgren säger:
    2016-12-29 | 21:05:03

    Du är nästan mild när du kallar det en "hård" sågning. Det Ulf säger i tidningen visar på en total avsaknad av ledarskap och en total besvikelse. Alltså Ulf = dålig ledare.

Kommentera inlägget här: