damelithandboll.blogg.se

kontakt: [email protected]

Dagens matcher i allsvenskan

Kategori: Allsvenskan dam

OV Helsingborg HK- Kungälvs HK

Får vi nu en första värdemätare på hur Kungälv står sig mot topplagen i allsvenskan? De inledande matcherna har vart mot lag som jag tror slutar på den nedre halvan och nu bortamatch mot OV som väntar, det ska bli spännande att se hur bra de är och om de håller även mot topplagen.

OV har bara släppt in 36 mål på två matcher men de har heller inte gjort fler än 28. Undrar om de har tränat anfallsspel denna vecka. Jag får hela tiden medelanden om att jag nämner Ida Sandell här i bloggen men jag tror på henne på sikt. Hon är ung och har flyttat till en ny stad. Hon kommer att bli viktig för OVs anfallsspel, får hon sin match imorgon?

Hos bortalaget Kungälv vill jag framhålla försvarsspelaren Elin Sige, hon är försvarschef och i denna match tror jag att försvaret kommer vara viktigt om Kungälv skall kunna plocka med sig poäng.

Bjurslätt/Torslanda- KFUM Lundagård

Oviss match på förhand där jag ändå får hålla Lundagård som favoriter. De vann i första omgången mot toppförhandstippade OV Helsingborg och pressade sedan Tyresö i den andra matchen.

Bjurslätt/Torslanda har inledande två förluster men pressade Spårvägen ordentligt i den förra matchen.

Jag vet faktiskt inte riktigt vart något av lagen står idag men detta gör matchen än mer spännande.

Spårvägen HF- Skånela IF

Derby i öst, toppmatch i allsvenskan, en match mellan två lag som har hört hemma i den högsta serien. Oerhört spännande på förhand. Spårvägen har tre poäng på två matcher, oavgjort mot förväntade topplaget Tyresö i första omgången och vinst mot Bjurslätt/Torslanda i den andra. Spårvägen har en förhållandevis tunn trupp (?) eller är det så att de bara väljer att spela vissa spelare väldigt mycket hårdare än andra? Anfallsspelet kretsar i huvudsak kring Towe Andersson (v9) och Sandra Fiedorowicz (m9). Två spelare av hög klass.

Skånela IF har startat allsvenskan på bästa möjliga sätt med två vinster av två möjliga, dock är det inte förrän nu de möter på motstånd. De lag som dem tidigare mött är Bjurslätt/Torslanda och RP IF Linköping, två lag som i min värd inte kommer finnas på den övre halvan när tabellen summeras. Unga Kristin Thorleifsdottir (född -98) har imponerat stort i början av säsongen med 19(!) mål på två matcher. Hon betyder oerhört mycket för Skånelas anfallsspel.

 

Kommentera inlägget här: