damelithandboll.blogg.se

kontakt: [email protected]

Dagens matcher, SHE & Allsvenskan

Kategori: Allsvenskan dam, SHE

Jag har som tidigare skrivit väldigt mycket vid sidan av nu vilket innebär att bloggandet har blivit lidande. Idag spelas många matcher i SHE och Allsvenskan...
 
I SHE tror jag vi får en rad av tvåor...
 
Skara HF- Hellton
Denna match håller jag Hellton högre än Skara. Efter Skaras poäng borta mot Eslöv har de inte haft mycket att komma med. Hellton har absolut inte imponerat men de har haft tufft motstånd i början av säsongen. 
 
Höörs HK H65- Skuru IK
Skuru IK vinner på att de har en större bredd och fått in Höörbekantingen Jennie Linnell som spelfördelare. Höör kommer senast från en tuff match mot Lugi HF. 
 
BK Heid- Skövde HF
Given tvåa på kupongen och jag tror att Skövde vinner stort. Tilda Matthijs numer Skövde kommer tillbaka till Heidhallen och jag hoppas hon får ett fint bemötande. 
 
VästeråsIrsta HF- Kristianstad HK
Given tvåa i mina ögon. Kristianstad med bottennapp senast uppe i Boden men det kommer inte vara en lätt bortamatch för något lag.
 
---
 
Allsvenskan
 
RP IF Linköping- Lidingö SK
Bottenmöte som är oerhört svårt att sia om. Det är en match mellan de lag som kommer sluta sist och näst sist i allsvenskan. Jag tror dock Lidingö är starkare och vinner denna match.
 
Önnereds HK- OV Helsingborg
Tuff match och det skall bli spännande att se om Önnered löser OVs höga press. Jag håller dock Önnered som klara favoriter. 
 
KFUM Lundagård- Spårvägen HF
Spårvägen har överaskat positivt på mig och detta är en bortamatch de skall vinna. Towe Andersson och Sandra Fiedorowizc har imponerat oerhört i bortalaget. 
 
Kungälvs HK- Tyresö Handboll
Tuff match i toppen av tabellen. Tyresö håller jag som favoriter i denna match med mer rutin än Kungälv. Tyresö gjorde en imponerande upphämtning senast mot Guif och gjorde avgörande mål i matchens absolut sista sekund. 
Kommentera inlägget här: