damelithandboll.blogg.se

kontakt: [email protected]

Inför Boden Handboll IF- Kristianstad HK

Kategori: SHE

Hittills i mina ögon säsongens flopp, Boden, som möter säsongens flipp, Kristianstad. Egentligen vet jag inte om det är rätt att kalla Boden för flopp då de är nykomlingar men förväntningarna inför säsongen var höga och främst låg de själva bakom de högt ställda förväntningarna. Boden är än så länge en väldigt stor besvikelse i mina ögon. De spelar för tillfället utan huvud och går mer på känsla i allt de gör, känsla är bra i vissa lägen men i handboll behöver du dessutom ha med dig huvudet.

Kristianstad däremot får ses som säsongens stora flipp i och med skalpen på bortaplan mot Skuru IK och vinsten hemma mot Skövde HF. Rutin från ett år i högsta serien tillsammans med ett fantastiskt målvaktsspel av Lucie Satrapova har Kristianstad imponerat. Att Kristianstad skall sluta på slutsspelsplats var jag säker på innan säsongen men kan det bli ännu bättre? Det är för tidigt på säsongen för att säga det.

Kristianstad står i mina ögon som stora favoriter i denna match och jag blir väldigt förvånad om de inte åker hem med två poäng i bagaget. 

Nyckelspelare

Boden Handboll IF: Emmy Nordmark

Kristianstad HK: Lucie Satrapova

Kommentera inlägget här: