damelithandboll.blogg.se

kontakt: [email protected]

Inför Lugi HF- Höörs HK H65

Kategori: SHE

Skånederby i Idrottshallen i Lund. När jag såg att matchen skulle spelas i Idrottshallen blev jag glad. Jag vet inte om den är medvetet lagd där eller om Arenan bara är uppbokad och att det blivit så. Idrottshallen är anrik och fin, där kommer publiken under morgondagen kunna starta en oerhört bra stämning.

Lugi har, precis som varje år, överraskat positivt på mig. I och med Jenny Carlssons comeback har de nu fyra niometersspelare av väldigt hög SHE-klass, nämnda Jenny, Melissa Petrén, Ebba Engdahl och landslagsspelaren Hanna Blomstrand, därtill skall vi inte glömma hjärtat i försvaret Anna Lagerquist. Lugi har kvalité på många positioner.

H65 med ny tränare inför säsongen i Ola Månsson behöver mer tid innan spelet sätter sig. Jag tror att Ola vill sätta sin prägel på H65 och detta kan ta lite tid och måste få ta tid. Än så länge har jag svårt att se någon direkt spelidé mer än att det skall spelas med fart och fläkt. Jasmina Djapanovic och Jonna Linnell gör comeback efter en tids skada, dessa båda kommer bli enormt viktiga för H65. Julia Adrejic, h9 h6, slutar, hon är gravid.

Matchen mot Lugi kommer bli en riktig värdemätare på vart H65 står. Jag tror som jag skrivit tidigare att H65 kommer vara riktigt bra under våren!

Nyckelspelare

Lugi HF: Anna Lagerquist

Höörs HK H65: Cassandra Tollbring

Kommentera inlägget här: