damelithandboll.blogg.se

kontakt: [email protected]

Inför Tyresö Handboll- Eskilstuna Guif

Kategori: Allmänt

Jag själv är väldig spänd på denna match. I detta läge önskade jag att jag bodde i närheten av Stockholm för att kunna se den. Denna match tror jag kommer bli en riktig värdemätare för bägge lagen.

Tyresö har tre poäng på två matcher och dem har haft ett förhållandevis tufft spelschema i början av säsongen med Spårvägen hemma och Lundagård borta. Senaste matchen, Lundagård borta, var länge en jämn historia där Tyresö tillslut drog längsta strået.

Aranäsprodukten Elma Catic har visat sig viktig i Tyresös anfallsspel även denna säsong, likaså Alexandra Lundström. Tyresö vill spela med hög fart precis som dagens motståndare…

…Eskilstuna Guif. Även dem hade en tuff match i den andra omgången, hemma mot OV Helsingborg. Lagen turades om att ha ledningen men efter 60 minuter spelade stod Guif som segrare. Som jag skrev vill även Guif spela med högt tempo vilket innebär att vi kan nog vänta oss en tempofylld match i Tyresö idag.

Målvakten Josefin Brodd Björklund är Guif absolut viktigaste kugge, hon kan stänga igen målet mot vilket lag som helst.

Nyckelspelare

Tyresö Handboll: Elma Catic

Eskilstuna Guif: Josefin Brodd Björklund

Kommentera inlägget här: