damelithandboll.blogg.se

kontakt: [email protected]

Inför Lidingö SK- Önnereds HK

Kategori: Allsvenskan dam

Ännu en tuff match väntar för Lidingö SK! Jag ser inte att de kommer ha något att komma med i denna match… Som jag skrivit många gånger tidigare tror jag väldigt mycket på Önnered denna säsong, och ganska lite på Lidingö. Jag tror att hemmalaget får riktiga in sig på att inte förlora med för många mål.

Linnea Säreborn var Önnereds bästa målskytt i lagets förr match. Linnea är en kraftfull spelare som är viktig i både anfall och försvar. Tillsammans med rutinerade Jessica Ehrnbring och den namne vänsternian Jessica Ahlert bildar de en niometersuppställning av oerhört hög Allsvenskklass. Alla tre skulle gå in i många SHE-lag.

I Lidingö bär Isabella Bengtsson mycket på sina axlar men i lagets senaste match, borta mot Kungälv, visade Jessica Rydberg att hon kommer bli viktig vilket jag förutspådde inför deras första match i Allsvenskan.

Noterbart är att det kan bli många Jessica på planen samtidigt idag…

Nyckelspelare

Lidingö SK: Jessica Rydberg

Önnereds HK: Jessica Ahlert

Kommentera inlägget här: