damelithandboll.blogg.se

kontakt: [email protected]

Nära ögat

Kategori: Allmänt

Skövde HF- VästeråsIrsta HF

Till en början vill jag skriva att jag inte sätt hela matchen då den först "laggade" på den plats som jag befann mig. Jag var dock tålmodig och höll fast vid sändningen fram till att en ishall dök upp i bild, då gav jag upp...

Vilken inledning på matchen av Tilda Matthijs, eller Tilda Mattis som de säger i sändningarna, och Fatos Kücükyildiz. De verkar ha börjat hitta varandra fint och deras sätt att spela gör att de drar nytta av varandra! Det är precis så som Fatos gjorde igår som jag vill att alla mina nyckelspelare gör...7 mål från henne och nu skytteliga ledare!

Inledningsvis var matchen en jämn historia med oerhört få målvaktsräddningar och obefintligt försvar från bägge lagen. 16-16 i halvtid säger väll det mesta?

Till den andra halvleken hade till en början Skövde skärp till sitt försvar ordentligt. Efter cirka 8 minuter gjorde Västerås sitt första mål, då hade Skövde hunnit göra 5. Jag trodde i detta läge att matchen var avgjord...

Västerås gav dock aldrig upp. Med 15 minuter kvar ledde visserligen Skövde med 5 mål men nu var det Västerås tur att skärpa till försvaret. Under de sista 15 minuterna mäktar Skövde endast med att göra 1 mål och Västerås kryper närmare. Närmare än slutresultatet 25-24 kom dock aldrig laget från gurkstaden. Bästa målskytt i Västerås var Hannah Flodman med 6 mål, näst bäst, 4 mål gjordes av en annan tjej född 98, Matilda Forsberg.

KOMMENTARER:

  • SHEPLAY säger:
    2016-10-14 | 09:16:39

    Helt obegripligt hur domarna dömde för Skövde...

    Ta bara som exempel kontingsmålet VI gör på slutet och målskytten får kraftig knuff i ryggen bakifrån.

    Domarna dömer mål och inget mer, normalt är ju rött kort för en sådan förseelse.

    Du har ju tillgång till SHEPLAY, kolla själv

    Svar: Som jag skrev har jag inte sätt hela matchen då jag gav upp med tanke på sändningens kvalité. Jag försöker se alla matcher och driver bloggen på ett ideellt initiativ vid sidan av jobb, studier, familj och andra uppdrag. Jag försöker hänga med i allt och se allt men ibland har även jag svårt att få tiden att räcka till.
    Andreas Wallin

Kommentera inlägget här: