damelithandboll.blogg.se

kontakt: [email protected]

Inför BK Heid- Team Eslöv

Kategori: SHE

I Heids senaste match klaffade just de bitarna som måste klaffa i Heid för att de skall vinna matcher i år. De bitarna handlar om en storspelande målvakt, Josefine Wickström eller som senast Jennifer Hama, stabilt försvarsspel med Annica Smidje som ledaren där bak och en Kristina Zubonja som ständigt är ett hot i anfallsspelet. Likaså behöver deras, enligt mig, bästa spelare Johanna Forsberg prestera. I vinstmatchen mot Skara var det främst Annica Smidje som hade sin dag och gjorde 10 mål, dock avslossade hon 21 (!) skott vilket gör att procenten går att diskutera. Det kanske inte spelar så stor roll egentligen när Heid tog sina första poäng i en svår bortamatch i en svårspelad hall i Skara.

Team Eslöv har haft en tuff start på SHE. De öppnade med 40 välspelade minuter mot IK Sävehof i första matchen och sedan har det gått tufft. Hemmapremiären mot Skara HF såg i halvtid ut att vara avgjord då de ledde med 16-10 för att sedan tappa det försprånget till oavgjort. Här måste jag erkänna att jag har dålig koll på vilka som är skadade i Eslöv men om jag förstått det rätt är det några stycken av hög kvalité. Eslöv känns som ett lag med stukat självförtroende och Heidhallen är aldrig enkel för bortalag att spela i.

Syskonparet i Eslöv är dem som visat sig vara betydelsefulla, Julia och Anna Bardis likaså Betty och Inez Svensson. Julia Bardis brukar göra bra matcher mot BK Heid och vi får se om hon lyckas med det även denna match.

Jag håller Heid som favorit i denna match men jag tror att vi har en jämn historia att se fram emot.

Nyckelspelare:
BK Heid: Annica Smidje
Team Eslöv: Julia Bardis

Kommentera inlägget här: