damelithandboll.blogg.se

kontakt: [email protected]

Inför Skövde HF- Västerås Irsta HF

Kategori: Allmänt

Ikväll spelad match i Arena Skövde mellan Skövde och Västerås. Skövde förlorade innan uppehållet på bortaplan mot Kristianstad, jag tror att Skövde är väldigt revangesuget.

Fatos Kücükyldiz har imponerat på mig denna säsong. Inför säsongen när Skövde värvade många niometersspelare trodde jag att Fatos kunde falla i skuggan av dem men hon har motbevisat det och hittills på säsongen sätt oerhört stabil ut!

Västerås har endast seger denna säsong, hemma mot Boden men jag tror inte vi kan förvänta oss mer spelmässigt av dem denna säsong. För att vara Västerås är årets upplaga väldigt orutinerat. Årets ljusglimt hittills i Västerås är målvakten Irma Schjött, 18 åringen visar på att hon förtjänar att ta en plats i u19 kvalgruppen till EM anser jag!

Nyckelspelare i Västerås är en annan ung tjej 17 åriga Hannah Flodman. Hon är 17 år några dagar till. Tungt att lägga pressen på Hannah? Ja, men hela Västerås är som sagt unga!

Jag tror att västerås kommer få det tufft i Skövde ikväll!

Nyckelspelare
Skövde HF: Fatos Kücükyldiz
VästeråsIrsta HF: Hannah Flodman

Kommentera inlägget här: